13 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ

دانشگاه علوم پزشکی تهران

کنفرانس دستاوردها و نوآوری ها در مدیریت و درمان حملات و آسیب های شیمیایی

دکتر قناعتی: آمادگی کشور برابر تهدیدات سبب افزایش مقاومت، تاب آوری و قدرت کشور می شود

برگزاری کنفرانس آخرین دستاوردها و نوآوری ها در مدیریت و درمان حملات و آسیب های شیمیایی با محوریت بررسی تاریخ جنگ شیمیایی، فناوری های نوین در حوزه تشخیص، پیشگیری و درمان حملات شیمیایی وبررسی آسیب های پوستی، ریوی و چشمی عوامل شیمیایی

" اولین کنفرانس کنفرانس آخرین دستاوردها و نوآوری ها در مدیریت و درمان حملات و آسیب های شیمیایی" به همت مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ با همکاری دفتر ایثارگران دانشگاه روز پنجشنبه 26 بهمن 1402برگزار شد. این مراسم با قرائت قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سپس دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه  ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان کنفرانس، برنامه ریزی چنین نشست هایی را برای آمادگی کشور در برابر تهدیدات موثر دانست و گفت: کشورمان از زمان تشکیل جمهوری اسلامی همواره در معرض تهدیدهای گوناگون قرار داشته و برگزاری این نشست ها برای آمادگی دربرابر هر احتمالی مفید بوده و مانع غافلگیری در مواجه با هر تهدیدی می شود. ایشان همچنین با بیان اینکه در دنیای امروز حد و مرزی برای خشونت و بی رحمی وجود ندارد گفت: برگزاری این کنفرانس نشان دهنده آمادگی ما در برابر دشمنان این آب و خاک بوده و سبب افزایش مقاومت، تاب آوری و قدرت کشور می شود.

در ادامهدکتر محمد تقی بیگ محمدی، رئیس کنفرانس و سرپرست مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ، گزارشی را در مورد روند برگزاری برنامه و فعالیت های مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ ارائه کرد و از کلیه افرادی که در برگزاری بهینه کنفرانس همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد. ایشان افزودند با پیگیری های بسیار سرانجام پس از گذشت 10 سال، در 29 آذر 1399 مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگی موافقت اصولی دریافت کرد و تاکنون حدود 60 مقاله در این مرکز منتشر شده است. ایشان با اشاره به عضویت چهار تن از 2 درصد پر استنادترین دانشمندان دانشگاه در  شورای پژوهشی مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ، دستاوردهای این مرکز در مدت کوتاه فعالیت آن را بیان کرد و گفت: دو مقاله مرکز در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل در کمک به رفع بعضی چالش های جهانی در حیطه سلامت موفق به کسب گواهی انتشار الزویر شده و دستگاه رباتیک توانبخشی زانو با بکارگیری در محیط واقعیت مجازی ثبت اختراع شده است. رئیس مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ، با بیان اجرای 16 طرح مصوب در این مرکز گفت: دو طرح مصوب مرکز در سال 1402 در رنک چهارم دانشگاه بعنوان طرح های اثرگذار معرفی شده است.

سپس سردار نصرالله فتحیان مسئول بهداری رزمی دفاع مقدس با اشاره به نقش آفرینی بسیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در دفاع مقدس گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران که از بزرگترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده و جایگاه علمی بالایی در منطقه دارد  لازم است در عرصه تحقیقات مهم دوران دفاع مقدس به صورت گسترده فعالیت کند. ایشان با اشاره به حملات شیمیایی گفت: ایران بعداز جنگ جهانی دوم بزرگترین قربانی سلاحهای شیمیایی بوده و هم اکنون تعدادی ازجانبازان شیمیایی به سختی نفس می‌کشند و هرچند ماه مرتب شهید می‌شوند.

دبیر علمی این برنامه دکتر سید ناصر عمادی و دبیران اجرایی، دکتر احسان مقیمی و دکتر عارفه جعفریان بودند. برنامه با ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری ها در حوزه حملات شیمیایی توسط 17 سخنران مدعو به پایان رسید.

 

کلمات کلیدی
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت